Este sitio web utiliza cookies y otras tecnologías, propias y de terceros, para obtener información sobre tus preferencias, navegación y comportamiento en este sitio web. Esto nos permite proporcionarte distintas funcionalidades en la página web, personalizar la forma en la que se te muestra, o analizar nuestro tráfico.Puedes consultar más información sobre nuestra Política de CookiesPuedes aceptar todas las cookies pulsando el botón “Permitir cookies” o configurarlas o rechazar su uso clicando "Configurar cookies".
Las cookies estrictamente necesarias son aquellas de carácter técnico, que deben estar siempre activadas para que la web funcione correctamente, así como para que podamos guardar tus preferencias de ajustes de cookies.
Esta web utiliza Google Analitycs para recopilar información anónima que nos permita medir, por ejemplo, el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activando estas cookies, nos ayudarás a continuar mejorando nuestra web en base los intereses de nuestros usuarios.
Menura itzuli
Ikastaroak ( 2024/5/15 - 2024/5/22 )
Lean terminoa 80ko hamarkadaren amaieran sortu zen automobilaren industriaren eremuan, Toyotak XX. mendearen erditik egiten zituen irakaskuntza eta garapen guztiak egokitzeko modu gisa. STPk (Toyota Production System) erabateko iraultza ekarri zuen; izan ere, urte gutxiren buruan, Japoniako fabrikatzaileek sektore baten buru izatea lortu zuten, eta sektore horretan AEBetako lehiakideak baino 30 urte geroago sartu ziren.Leanek goitik behera aldatu ditu ekoizpen- eta fabrikazio-sektore guztiak. Horregatik, oraindik ere jende askok lotzen du Lean fabrikazioaren munduko lan egiteko modu gisa. (Lean manufacturing)
Baina badira urte batzuk Lean fabrikazioarekin zerikusia duen zerbait izateari utzi diola, eta gero eta gehiago zabaldu da sektore eta negozio-arlo guztietara. Gaur egun, zalantzarik gabe, erreferentzia-sistema bihurtu da, eta XXI. menderako apustu nagusietako bat da industria eta negozio-eremu guztietan, industriaz gain era guztietako sektoreak hartzen baititu (zerbitzuak, sektore aeroespaziala, elikadura, energia, osasuna, softwarea, gobernua eta abar).
Izan ere, hainbat negozio-ingurunetarako berariazko eredu ugari garatu dira: kudeaketa eta administrazioa (Lean Office), zerbitzuak (Lean Service), eraikuntza (Lean Construction), osasuna (Lean Healthcare), ekintzailetza (Lean Start-up), proiektuak (Lean Project management). Lean hartzen ari diren enpresek berehala ikusten dute beren produktuen eta prozesuen kalitatea hobetzen dela, entrega-epeak murrizten dituztela eta eraginkortasuna handitzen dutela, eta horrek eragin handia eta berehalakoa du emaitzak hobetzeko orduan.
Gaur egun, ia nahitaezkoa da Leanen helburura jotzea, oso ingurune lehiakorrean eta baliabide mugatuetan, bai bidaiatzen hasten diren pertsonek, bai konpainiek, hasieratik ikusten dute, bata aurretik eta bestea ondoren. Egungo merkatuak filosofia lean, jatorria, printzipioak eta, jakina, helburu preziatu hori lortzeko teknikak eta tresnak ulertzen dituzten pertsonak behar ditu."Lean" izatekoa.
Bestalde, Kanban dugu; Leanen tresna gisa sortu zen, eta ikusizko kontrol eta kudeaketarako zutabe nagusietako bat bihurtu zen. Baina Kanban ere aldatu egin da, eta duela 10 urte, metodo propio bat garatu da, Lean munduan jada ezagutzen diren ideia eta tresnetan oinarritua, baina prozesuen, zerbitzuen, proiektuen eta abarren kudeaketan aplikatua. Gaur egun, joera handia dago kudeaketa-sistema gisa ikuspegi arin eta oso malguarekin erabiltzeko, eta, hala, oso emaitza onak lortzen dira.Gaur egun, Kanban prozesuak, proiektuak, zerbitzuak kudeatzeko erabiltzen da hainbat sektoretan, hala nola bankuetan, softwarean, ingeniaritzan, teknologia-enpresetan, zerbitzu-enpresetan... Kanbanek ez du erabilera-mugarik, eta onena da oso azkar has daitekeela aplikatzen, eta etekinak hasieratik lortzen direla.
Helburua ikasleari Lean kudeaketa-ikuspegietan oso prestakuntza praktikoa eta aplikatua ematea da, haren oinarriak, balioak eta praktikak, teknika eta tresna nagusiak eta aplikazio-eremuak ezagutzeko.Hori guztia dinamika, kasu praktiko eta simulazioen bidez gauzatuko da, eta parte-hartzaileei onura hauek ekarriko dizkie:1. Lean-en printzipioak kudeaketa-ikuspegi gisa barneratzea, haren oinarriak, oinarrizko kontzeptuak eta teknika eta tresna nagusiak barneratzea, kontzeptuak barneratzeko, eta, hartara, benetako erakundeetan praktikan jartzeko.2. Parte-hartzaileei beharrezko ezagutzak ematea, eraginkortasuna eta produktibitatea handitzeagatik erakundeen beharrak asetzeko.3. Kontzeptu nagusiak simulazio-dinamiken bidez esperimentatzea, lortutako ezagutzak praktikan jartzeko, talde arin eta kohesionatu baten buru izateko edo kide izateko behar diren trebetasunak lortzeko. Horretarako, ikasleak bere jarduera ulertu eta gauzatuko du, egoera eta rol desberdinei aurre egin eta kudeatuz kasu errealetan,erakunde baten barruan motibazioa, konpromisoa eta sormena sortzeko prest egotea.4. Kanban metodoaren osagaiak ezagutzea, aplikazio-eremuak,aplikatzeko modua, tresnak eta haien ezarpen praktikoa.
Eduki teorikoa, kontzeptuak, terminologia, etab. Prestakuntza horren oinarri dira Leanen erreferente nagusiak.Erabilitako metodologia, hainbat aldiz arrakastaz frogatua, funtsezko 3 zutabetan oinarritzen da:
- Eduki teorikoa:
Oinarri metodologikoaren azalpena: adibide askoren ekarpenak, kasu praktikoak, prestakuntza baliabideak...Ikasleekiko elkarreragina, eztabaida eta bateratze-lana
- Eduki praktikoa: Kontzeptu garrantzitsuenak hauen bidez landuko dira:
Kasuen aurkezpena eta talde-lana, saioan lan egiteko.Konponbide-proposamenen eztabaida
- Dinamikak eta simulazioak: saioak dinamizatzeko eta ahalik eta parte-hartze eta aprobetxamendu handiena lortzeko, hainbat baliabide erabiliko dira:
Role playTalde-dinamikakTailerrak Lego®-rekinSimulazio-jokoen bidez ikastea, eginez ikastea
1. GAIA: Lean jatorria1. Gainditze-historia2. Toyota ekoizpen sistema.3. Leanen bilakaera gaur egun arte
2. GAIA: Leanen printzipioak eta balioak1. Baliabideen eraginkortasuna vs fluxuaren eraginkortasuna2. Lean kudeaketaren printzipioak3. Balioak eta zutabeak4. Onurak eta emaitzak
3. GAIA: Oinarrizko kontzeptuak1. Balio erantsia2. Fluxua: prozesu egonkor eta fidagarrien diseinua3. Pull sistemak vs Push4. Fluxua jariarazten5. Adierazle nagusiak: Takt Time, Lead Time, Cycle Time.6. Ohnoren 7 xahubideak.
4. GAIA: Lean teknikak eta tresnak1. "5S"-ak, eraginkortasuna areagotzeko2. Ikusizko kudeaketa3. Value Stream Mapping: prozesuak hobetzeko funtsezko tresna4. Kaizen: etengabeko hobekuntza. Forma hazteko funtsezko pausoa jasangarria5. Problemen ebazpena: soluzioak ezartzeko teknikak eguneroko arazoak6. Poka yokeak: Akatsen aurkako sistemak
5. GAIA: Ikusizko kudeaketa Kanbanekin. Kanban metodoa (Anderson)1. Txartelak, taulak eta Kanban sistema2. Kanban kudeaketa metodoa3. Kanbanen onurak4. Balioak eta printzipioak5. Kanban sistemaren 6 praktikak6. Zure Kanban diseinatzen7. Neurketa eta kontrola: CFD8. Kanbanen aplikazio eremuak9. Taula fisikoak edo software aplikazioak: abantailak eta eragozpenak10. Kanban aplikatzeko software-tresna nagusiak
Elkargokide ez direnak: 410 €BIIEOko elkargokidea: 295 €BIIEOko elkargokide Langabezian/ Ikaslea: 220 €
Elkargoen arteko hitzarmena: 295 €
Ikastaroa hasi baino 2 lanegun lehenago edo gutxiagoan ikastaroari uko egiten badio eskatzaileak, BIIEOri bere matrikularen %15 atxikitzeko eskubidea emango dio, administrazio, dokumentazio eta plaza gordetzeagatik.Ikasturtea hasi ondoren inskripzioa bertan behera uzten bada edo deuseztapena jakinarazten ez bada, BIIEOk matrikularen% 50 atxikitzeko eskubidea izanen du.* BIIEOk Enpleguan Prestatzeko Estatuko Fundazioaren hobarien tramitazioa kudeatzea nahi duten enpresek, langileei izena eman eta ikastaroa hasi baino 10 egun lehenago jakinarazi beharko diete, gutxienez, eta Prestakuntza Alorrera (formacion@coiib.eus) jo beharko dute, hobari-prozesuan behar den dokumentazio guztia kudeatzeko.BIIEOk 70 euro fakturatuko dizkio prestakuntzari hobaria eman nahi dion enpresari. 30/2015 Legearen 7.3 artikuluan xedatutakoaren arabera, kostu horiek hobariak izan ditzakete prestakuntza-jardueraren kostu hobaridunaren% 10 arte; hala ere, gehienez ere% 15 izan daitezke plantillan 6-9 langile dituzten enpresetako langileentzat, eta gehienez ere% 20, plantillan 5 langile dituzten enpresentzat.
Carlos José Conejo
Bide, ubide eta portuetako ingeniaria. UnibertsitateaMadrilgo PoliteknikoaMBA masterra ESICetik - Marketing Goi EskolaBIM Management masterraPMP® Project Manager Professional (PMI)PSM-I Professional Scrum MasterPMI-ACP Agile Certified PracticionerKMP-II Kanban Management ProfessionalM3.0 Management 3.0 ziurtatuaZiurtatu Lego® Serious Play® Erraztasuna
Mazarredo 69, 4 solairuan . 48009 Bilbo. Bizkaia
maiatza 2024
15 maiatza 2024
22 maiatza 2024
Bozkatu:
Emaitzak:
0 Boto
Hitz gakoa
Ikastaroak